imunita

Současné přechodné období klade na naši imunitu mimořádné nároky. Bakterie a viry na nás útočí ze všech stran. Proto je nutné zabývat se prevencí. Pravidelný pohyb na čerstvém vzduchu mnohdy nestačí a přísun vitamínů je v jídelníčcích mnoha z nás malý, proto je nezbytně nutné sáhnout i po podpůrných prostředcích. Ty přírodní toho zvládnou nejvíce. Ke slovu proto přicházejí betaglukany.

Aktivují imunitní reakci

Co si vlastně pod pojmem betaglukany představit? Jde o polysacharidy, tedy látky složené z molekul glukózy, jež jsou standardně součástí buněčných stěn kvasinek, bakterií, hub i řas, vyšší rostliny nevyjímaje. Umí pozitivně ovlivnit celou řadu procesů v lidském organismu. V čem tkví hlavní přínos betaglukanů? V lidském těle dokážou aktivovat makrofágy. Právě ty se totiž jako první utkávají s bakteriemi a viry. Makrofágy vlastně tvoří jakousi obrannou první linii lidského organismu. Doplňování betaglukanů tak má velký význam jako prevence. Betaglukany nastartují imunitní reakci organismu, fungují jako antigeny. Umí připravit vaše tělo na útok bakterií a virů. Proto se vyplatí je užívat ještě předtím, než začne chřipkové období a přechod z léta do zimy patří mezi kritický čas, kdy jsme náchylnější k infekcím.

Sáhněte po celozrnných výrobcích a droždí

Jednou z cest, jak betaglukany získat, je doplňovat je přirozenou stravou. Najdete je hlavně v obilninách a kvasinkách. Příkladem je oves či ječmen. Ovšem pozor. V současnosti je v průmyslové výrobě zrno zbavováno svých obalových vrstev. Přitom právě v nich se nachází největší podíl vlákniny a betaglukanů. Snad s výjimkou ječmene, který obsahuje betaglukany v celém zrnu, ostatní obiloviny je mají obsažené právě jenom ve slupkách zrna. Právě kvůli výše uvedeným důvodům byste měli sáhnout po celozrnných výrobcích, které mají obsah betaglukanů vyšší. Dále je vhodné si dopřávat kaše z ovesných vloček, přidávat si je do jogurtu. Dalším způsobem, jak získat dostatek betaglukanů, je droždí. Drožďová pomazánka sice nebývá hitem jídelníčku, ale je mimořádně zdravá, a když se umí udělat, může být i chutná.

Výtažky z hub pomáhají

Houby jsou další možností, jak betaglukany přirozeně doplnit. V našich kuchyních už se zabydlela hlíva ústřičná, která obsahuje velké množství betaglukanů. Dá se z ní připravit třeba vynikající guláš a navíc ji dnes už seženete skoro v každém obchodě.

Ale je třeba dodat, že mnohdy nestačí ani pestrá strava, aby organismus měl dostatek betaglukanů. Potom přicházejí na řadu výtažky z hub, kde jsou betaglukany v koncentrované formě a dostanete jich do těla dostatek. Kromě již zmiňované hlívy ústřičné jsou to i extrakty z reishi, což je lesklokorka lesklá, z cordycepsu čili housenice čínské, ale i z hub shiitake nebo maitake. O tom, že betaglukany  získané z těchto hub stimulují imunitu, existují seriózní klinické studie a výzkumy.

TIP: Pokud jste hodně náchylní k nachlazení a chřipce, můžete tělu dopřát i betaglukan v čisté formě. Získává se nejmodernějšími technologickými postupy, které zaručují vysokou účinnost.


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 100 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Komentáře

komentářu

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno