Muzeum perníku ® v Perníkové chaloupce pod Kunětickou horou u Pardubic zahájí v sobotu 3. 3. 2018 svoji jubilejní 15. sezónu, a to novým projektem! Zatímco vloni Probuzení Ježibaby ze zimního spánku provázel protest proti EET, letos bude v režii spolkové samosprávy KRÁLOVSTVÍ PERNÍKU, z. s.

 

Nejcennější hodnotou tohoto úspěšného projektu, který již 14 let funguje bez jediné koruny dotací z veřejných zdrojů, je cca půl milionu návštěvníků Muzea perníku. Z nich více než 20 tisíc podepsalo v roce 2016 Petici na záchranu Perníkové chaloupky v Rábech a vyjádřilo svůj nesouhlas s likvidační změnou územního plánu lokality. Nyní se tento projekt stává komunitním, a tak nejširší veřejnost navíc dostává možnost osobně se podílet na jeho obsahu v samosprávném klubu KRÁLOVSTVÍ PERNÍKU, z. s., jehož vnitřní poměry neurčuje stát, ale stanovy. Ty mohou určit různé druhy členství s různým rozsahem členských práv a povinností. Zákon také svěřuje do pravomoci spolku rozhodnout, zda povede seznam členů (zda bude zpracovávat jejich osobní údaje) či nikoliv, aby např. nemusel řešit a garantovat ochranu osobních údajů, když je k realizaci účelu spolku nepotřebuje.

 

Stanovy KRÁLOVSTVÍ PERNÍKU, z. s., proto nabízejí možnost stát se anonymním testovacím členem (tzv. cizincem) na zkoušku členství řádného. Podmínkou vzniku členství pro „cizince“ je vyjádření souhlasu s účelem spolku a zaplacení vstupního víza k úhradě spotřebních rekvizit (životních dávek) jimi zvolené zážitkové role. Zaplacené vstupní vízum je členským příspěvkem na dobu určitou, platným do opuštění prostoru klubovny. Uplynutím doby vstupního víza členství „cizince“ zaniká. Základní podmínkou vzniku členství řádného (pro tzv. domorodce) je vyjádření souhlasu s plným zněním stanov a usnesením členských schůzí. Jejich osobní údaje jsou evidovány v neveřejném seznamu a užívány v rámci spolkové samosprávy a ke komunikaci s řádnými členy.

 

Hlavním účelem spolku je realizace klubového programu KRÁLOVSTVÍ PERNÍKU ®, ve kterém si jeho členové vyberou své zážitkové role (například žebrák, Jeníček nebo Mařenka, kantor se žáky, tovaryš, kupec, řemeslník, statkář, hrabě s družinou,…) s jejich životními dávkami dle hodnoty vstupního víza a navzájem se obdarovávají, navazují mezilidské kontakty a poskytují si rekvizity, gastronomické zážitky, zábavu, vzdělávání, sportovní i kulturní aktivity. Dle komunitního motta: „Cizinče, ráčejí mít takové zážitky, jaké si udělají!“

Zdroj: protex.cz


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 150 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno