Kdo má novější naftový automobil, ten by měl počítat s tím, že součástí jeho konstrukce bude i takzvaný filtr pevných částic. Právě efektivní DPF filtr je něčím, co má pomáhat vozům v tom, aby měly nižší emise. Nutno však říci, že toto zařízení může přinášet i negativa. V první řadě je třeba se o filtr náležitě starat. Jak na to?
Jezděte spíše delší cesty
Jedná se o doplněk, který je schopen vlastní regenerace. K té však dochází jenom vyšší teplotě, která vznikne delší jízdnou. Pokud se s vozem jezdí jenom kratší vzdálenosti, proces regenerace se nemusí dokončit. A to má výrazný vliv na jeho životnost. Na to je dobré myslet už opři pořizování auta. Naftový motor a filtr pevných částic nejsou na kratší popojíždění to pravé. A když už takové auto máte, jednou za čas realizujte delší cestu. Filtru to rozhodně prospěje.
Nepodceňujte pravidelné čištění
Kromě vlastní regenerace je třeba myslet i na to, že filtry potřebují jednou za čas i důkladnější péči. Proto čistíme DPF filtry pravidelně, po určitém kilometrové nájezdu, který doporučuje výrobce. Ideální cestou je využít pomoci specializovaných dílen, kde je jistota:
- Použití kvalitní techniky
- Použití kvalitních prostředků
- Zajištění správného technologického potupu
Věnujte pozornost kontrolkám
Současné vozy jsou doslova prošpikovány elektronikou. Když se cokoliv stane, ohlásí to kontrolka. Filtr pevných částic má také svou vlastní. Pokud dojde k jejímu rozsvícení, nedoporučujeme tento stav podceňovat. Naopak. Doporučujeme co nejdříve navštívit servis, který pomůže závadu nebo jiný problém s filtrem vyřešit.
Také nedoporučujeme jeho demontáž. Nejenom proto, že výrazně znečišťujete přírodu. Nedoporučujeme to primárně proto, že s takovým vozem následně neprojdete na STK. Takže vás opět čeká platba za to, že si filtr znovu koupíte a také za to, že si ho necháte namontovat na výfukový systém ve vašem vozidle.