Pracovní trh je živý organismus, který se neustále mění. Společnosti zanikají, spojují se, vznikají nové. Zaměstnanci přicházejí a naopak z různých důvodů někteří firmu po čase opouštějí. Odborníci na lidské zdroje se snaží najít na konkrétní pozice ty nejlepší uchazeče a používají k tomu různé nástroje personálního marketingu. Pokud i vy hledáte nové místo, máme tu pro vás pár tipů, kde se informace o volných místech dají získat.
- Personální internetové servery jsou základem náboru nových pracovníků. Většina uchazečů o práci hledá nejdřív tady a zajímá se hlavně o známé firmy, které mají jako zaměstnavatelé dobré jméno, tzv. employer brand.
- Kariérní stránky na internetových prezentacích obsahují podrobné informace o nabízených pozicích. Pokud máte nějakou vysněnou společnost, u níž byste chtěli pracovat, hledejte nejdřív na jejím firemním webu.
- Sociální sítě se stávají stále oblíbenějším marketingovým nástrojem pro svoji pružnost i relativně nízkou cenu za reklamu. Personalisté využívají zejména Facebook a LinkedIn k náborovým kampaním i k hledání informací o uchazečích.
- Letáčky na dveře provozoven a inzerce v místním tisku mohou být i dnes v některých případech velmi účinné. Ve velkých městech si můžeme všímat sdělení o náboru nových pracovníků v MHD, na zastávkách, na billboardech.
- Pracovní a studentské veletrhy jsou dobrou příležitostí k přiblížení společnosti formou vystavení výrobků či prezentací služeb a k osobnímu kontaktu. Firma získá přehled o tom, co je pro uchazeče v dnešní době důležité a co od svého zaměstnavatele očekávají.
- Hromadné výběrové řízení přináší časovou úsporu a umožňuje rovněž hlubší představení společnosti i pozice včetně vizuální prezentace nebo ukázek práce. Dochází zde také k okamžitému porovnání několika uchazečů najednou.
Čím zapůsobit u přijímacího pohovoru
„U uchazeče oceňuji nejvíce jeho přirozenost. Všímám si toho, zda má skutečně zkušenosti, které uvádí ve svém životopise, a oceňuji, pokud umí přiznat, že se s některou z požadovaných zkušeností ještě nesetkal. Odradit mě naopak dokáže, pokud uchazeč při pohovoru negativně hodnotí svého předchozího zaměstnavatele, stejně jako pokud odsuzuje strategii či některé procesy společnosti, u níž se uchází o zaměstnání. Vážím si skromnosti a opravdové chuti pracovat. Jsem ráda, že se nám ještě stále daří takové zaměstnance získávat,“ uvádí Hana Zemanová, HR manažerka se zkušenostmi z několika velkých společností.
Zdroj foto: pixbay.com