česká spořitelna podvodní emaily

česká spořitelna podvodní emailyVynalézavost lidí na internetovém poli nezná mezí. Česká spořitelna opět čelí jednomu z phishingových útoků na bankovní účty majitelů.

Do redakce nám byl doručený e-mail s hlavičkou v názvu csas@csas.cz, který je velmi zdařilý a klienty banky vyzývá jménem ředitelky pro lidské zdroje Jitky Schmiedové,  k vyplnění všech údajů platební karty. Podrobným zkoumámí však znalý člověk přijde na to, že email je odeslaný z  jiné adresy než csas.cz. V tomto případě je to emailová adresa csas-csas@wu.cz. S kopií e-mailu jsme proto oslovili tiskové oddělení České spořitelny.

Jak nám sdělil Marek Pšeničný z Tiskového centra „Jde o jeden z aktuálních tzv phishingových mailů, který běhá po internetu. Česká spořitelna nikdy o tak důležitých záležitostech, jako je např. zabezpečení účtu nebo změna citlivých údajů, tímto způsobem nekomunikuje.“ 

O co vlastně v celém podvodu jde? Majitel bankovního účtu České spořitelny na základě výzvy vyplní požadované údaje k platební kartě pod pohrůžkou zablokování účtu. Citlivé platební údaje jakými jsou číslo bankovní karty a CVC kód můžou pachateli zabezpečit bezproblémové nakupování kdekoli na internetu. Majitel účtu tak svěří veškeré své finanční prostředky třetí osobě bez toho aby věděl, že se jedná o podvod. 

Útočníci se pomocí phishingových útoků snaží z klientů vylákat nejrůznější citlivé údaje týkající se internetového bankovnictví nebo platební karty a následně tyto údaje zneužít říká Marek Pšeničný z České spořitelny a zároveň dodává, že se pachatelé nabízejí i s instalaci škodlivých aplikací a následně pak napadnou klientův počítač. Česká spořitelna se svým  klientům snaží poskytnout dostatek informací, aby se mohli podvodným emailům bránit. Na internetových stránkách ČS je vytvořená speciální sekce o bezpečnosti, kde se klienti dozvědí nejen základní informace, ale také zde najdou ukázky některých podvodných emailů.

Jak se podobným podvodům bránit?  V první  řadě na podobné emaily žádným způsobem nereagovat a neklikat na jakýkoliv aktivní link, který většinou email obsahuje. V případě, že se tak stalo, hrozí, že poskytnete citlivé údaje útočníkům k dalšímu zneužití. Pokud už klient na zprávu zareagoval, doporučujeme ihned kontaktovat klientské centrum České spořitelny na telefonním čísle 800 207 207 pro zablokování služby a vygenerování nových přihlašovacích údajů. Marek Pšeničný zároveň žádá klienty, kteří se s podobným emailem setkali, aby  podvodný email poslali na adresu phishing@csas.cz. Pomohou tak dalšímu posilování prevence proti zneužití internetového bankovnictví.

[hana-code-insert name=’strnky‘ /]

Phishingový útok na českou spořitelnu
Podvodný email – i tak může vypadat.

Co je to Phishing? 

Jedná se o podvodné emailové zprávy, které mají vzbudit dojem, že byly odeslány z emailové adresy banky nebo jiné věrohodné instituce. Zpráva je obvykle psána špatnou češtinou nebo je v angličtině, obsahuje odkaz na údajné stránky banky a vyzývá k potvrzení osobních bankovních údajů. Podvodná zpráva může vypadat jako informace o neprovedení platby, výzva k aktualizaci bezpečnostních údajů nebo dokonce jako výzkum klientské spokojenosti. Pachatelé svoje podvodné emaily stále zdokonalují. Emaily, které pachatelé rozesílají, vypadají někdy velmi zdařile a věrohodně.

[hana-code-insert name=’seznam text‘ /]

foto: novinky.cz, archív


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 150 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Komentáře

komentářu

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno