Navzdory tomu, že se většina pozornosti ve světě reklamy dostává online reklamě, klasická offline reklama je stále významnou součástí podpory prodeje. Je to právě „starý známý“ roll up banner, který vám může pomoct v případě, že součástí vaší propagace jsou různé akce jako přednášky a veletrhy nebo ochutnávky či jiné formy osobní prezentace a akcí. Jak si vybrat ten správný typ?
Co je roll up?
Reklamní trh nabízí velké množství různých typů roll up bannerů, co se rozměrů nebo designu týče. Co však mají společné, jsou jednotlivé komponenty. Roll upy se skládají z:
- kazety (základny),
- skládací nebo teleskopické tyčky,
- tiskové plachty,
- horní lišty.
Konstrukce bývá vyrobena z hliníku, přičemž můžete mít kazetu s nastavitelnými nožičkami, nebo bez nich. Běžně instalaci nebo výměnu tiskové části provádějí výrobci, kteří kazety recyklují. Existují však i typy roll upů s uživatelsky snadnou výměnou tisku, kterou zvládnete sami i bez nářadí a lepicího materiálu.
Aby se vám roll up při převážení nezničil, je dobré pořídit si na něj brašnu, do které se bez problému vejdou všechny jeho části. Svou reklamu si tak jednoduše vezmete takzvaně do kapsy.
Výhody roll up bannerů
Hlavní výhody roll up banneru jsou:
- nízká váha a lehká přenositelnost,
- snadná manipulace,
- rychlá montáž,
- nízké pořizovací náklady.
Typy roll upů
Roll upy můžeme rozdělit do různých kategorií podle jednotlivých parametrů, které při výběru a výrobě typu hrají roli. Těmi můžou být rozměr, cena nebo design roll upů.
1. Typy roll upů podle rozměrů:
- mini roll up s rozměry tiskové části A3 nebo A4 (takzvaný stolní),
- standardní roll up s rozměry 80-85×200 cm (takzvaný economy),
- maxi roll up – rozměry se liší podle výrobce, můžou dosahovat až 240×200 nebo 150×300 cm.
2. Typy roll upů podle ceny:
Výroba roll upu vás vyjde v průměru na 900–1000 Kč za kus. Nejlevněji jde pořídit roll up za zhruba 500 Kč za kus. Záleží na jednotlivých výrobcích a dalších parametrech. Ušetříte také v případě zakoupení roll up stojanu bez tisku, který můžete nechat zrealizovat na vlastní náklady v tiskárně nebo reklamní agentuře.
3. Typy roll upů podle účelu:
Můžete si vybrat ze široké škály nabídky designu podle toho, jak a kde hodláte roll up využít. Záleží, jestli se jedná o akci ve venkovních prostorách nebo uvnitř a také, jestli účastníci uvidí roll up z více stran. Na trhu se nabízí roll upy:
- oboustranné,
- venkovní do exteriéru,
- designové,
- snadno vyměnitelné.
4. Typy roll upů podle materiálu tisku
Dalším, neméně podstatným faktorem, který je třeba při výrobě roll up bannerů zvážit, je materiál tiskové části. Záleží opět na povaze akce, jestli bude roll up vystaven povětrnostním vlivům, často převážen, nebo bude na stálé expozici. Otázkou je také požadovaná grafická kvalita. Tisk se provádí na:
- PVC banner,
- textilní banner,
- polypropylen film.
- Stříbrné náušnice - Zde