Home 150 homepage 150 Nordic walking pro nadšené chodce i pro sportovní začátečníky

Nordic walking pro nadšené chodce i pro sportovní začátečníky

nordic walking

Zdroj foto: https://www.flickr.com

 

V poslední době tato sportovní aktivita nabyla velké obliby. Nejenže si můžete intenzitu tréninku korigovat dle sebe, ale zároveň má velmi příznivé účinky na zdraví. V doslovném překladu Nordic Walking znamená severská chůze. Právě severské země se staly kolébkou tohoto sportovního odvětví. Prvně byla tato aktivita používána pouze jako letní příprava běžců na lyžích. Později v chůzi s holemi našli zalíbení i alpinisté. Původně finský lidový sport se rozmohl napříč Skandinávií a posléze pronikl skrz celou Evropu.
 

Jedná se tedy o klasickou chůzi se speciálně navrženými hůlkami, což maximálně zefektivňuje pohyb a ulehčuje namáhaným kloubům. Vekou výhodou Nordic Walkingu je možnost provozovat jej během celého roku a hlavně jej může provádět absolutně kdokoliv, náročnost tréninku si každý může přizpůsobit dle svého aktuálního zdravotního stavu a zdatnosti. Pochodovat s holemi může úplně kdokoliv. Ať už je vám dvacet nebo sedmdesát, jste žena nebo muž, bojujete s nadváhou nebo vás jednoduše z obyčejného chození bolí v zádech. Nordic Walking je perfektní volbou pro všechny, kteří si chtějí upevnit zdraví, zbavit se pár kil navíc nebo se krásně odreagovat.

 
Proto neseďte jen nečinně u počítače nebo televizní obrazovek sledujíc ohrané seriály nebo zápasy z českého fotbalu na stránkách bet365 a naplánujte si příjemný výlet s hůlkami v rukách. Nynější jarní počasí k tomu víc než vybízí. Nebojte se do túr zakomponovat taktéž svoje ratolesti. Nejen vašim dětem ale samozřejmě i vám se zreguluje krevní tlak, zlepší srdeční činnost, okysličování organismu a pravidelným tréninkem předcházíte kornatění tepen a snižujete riziko vzniku infarktu myokardu a ulevujete plícím postižených astmatem či chronickou obstrukční chorobou. Není třeba zmiňovat, že díky správné technice chůze a pohybu horních končetin výborně zpevníte ramena, zádové svalstvo, stehna a celkově stabilizujete celý svůj opěrný systém. Oproti klasické chůzi bez opory spálíte až o 40 % kalorií více, masivněji zaktivujete metabolismus, čímž snížíte obsah tuku i cukru v krvi. Mnohými odborníky je proto NW doporučován jako ideální způsob k redukci váhy u pacientů s problémovou obezitou či u diabetiků.

[irp]

 

nordic walkingPro co největší efekt vám vřele doporučujeme, abyste si během pochodování hlídali svou tepovou frekvenci. Ta by se vám měla pohybovat v úzkém rozmezí optimálních zón a neměla by vyskakovat zbytečně moc vysoko nebo příliš kolísat. Spočítejte si svou vlastní ideální tepovku, dle jednoduchého vzorce, ve kterém odečtete od 220 svůj věk a z výsledku stanovíte zhruba 70%. Maximálně touto rychlostí by pak mělo vaše srdíčko po celou dobu chůze tlouci.
 
Ke strávení příjemných chvil na čerstvém vzduchu vám tedy bude stačit pouze jeden pár hůlek, pevná a pohodlná obuv a měřič tepové frekvence. Všechny tyto pomůcky bezpečně najdete v kterékoliv prodejně sportovních potřeb, kde vám jistě rádi pomohou s výběrem vhodné velikosti holí, kvalitních bot i toho pravého měřiče.
 
Technika chůze s hůlkami není nikterak náročná. Během prvních kroků s holemi si budete možná připadat krapet neohrabaně a nebudete schopni zkoordinovat pohyb dolních končetin a paží. Zkuste proto nejprve ujít pár desítek či stovek metrů pouze s uchopenými hůlkami, aniž byste jimi jakkoliv hýbali. Postupně pak do chůze i paže zainteresujte tak, že píchnete hůlkou uchopenou v ruce opačné, než kterou nohou zrovna děláte krok. Jednoduše tak, jak se vám paže samotné přirozeně pohybují během prostě chůze. Není to vůbec nic těžkého, určitě i vy si brzy základní techniku Nordic Walkingu osvojíte a budete s hůlkami brouzdat všechny pěší stezky široko daleko.


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 160 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Komentáře

komentářu

One comment

  1. To vypadá slušně, asi si ty hůlky koupím, stejně už to plánuju dlouho.

Napsat komentář